• no_NO
  • da_DK

05.10.16 Commaxx i exklusivt distributörsavtal med Arcserve

Stockholm den 5 oktober 2016

Arcserve har tecknat ett exklusivt distributörsavtal för Skandinavien med den värdeadderande distributören Commaxx. Som en av de snabbast växande leverantörerna av back up- och replikeringslösningar har de valt att samarbeta med värdeadderande partners. Detta för att kunna fortsätta utveckla sin affärsverksamhet och snabba tillväxt.

Commaxx AB är nu den enda distributören i Sverige, Danmark och Norge som kan erbjuda hela ARCserves portfölj som omfattar bland annat prisbelönta lösningar som Arcserve UDP, Arcserve Appliances, Arcserve Replication and High Availability och Arcserve Backup.

– Arcserve är en av de snabbast växande backup- och replikerings-leverantörerna i branschen och vi ville ha en fokuserad, värdeadderande distributionspartner att arbeta med för att driva vår verksamhet framåt. Nu fortsätter vår tillväxt inom Skandinavien, säger Giovanni Goduti, Arcserve Sales Director, Norra Europa.

– Arcserve är ett perfekt komplement i vårt erbjudande rörande lagring till återförsäljare säger Robert Wadstein, vd för Commaxx i Sverige. Arcserves Unified Data Protection Suite passar perfekt för slutkundsmarknaden i Skandinavien.

För ytterligare information v v kontakta

Robert Wadstein, VD
Commaxx AB
Tel: +46 766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

www.commaxx.se

Om Commaxx
Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell Wyse, Kaspersky, SafeNet och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010.

Om Arcserve
ARCserve är en ledande leverantör av dataskydd och återvinnings-programvara som försäkrar organisationer att de kan återfå sina data och applikationer när det behövs. 1990 lanserade Arcserve sin heltäckande lösning för moln, virtuella och fysiska miljöer, på plats eller i molnet och som backas upp av oöverträffat stöd och expertis. Arcserve Unified Data Protection (UDP), driver ett komplett utbud av högeffektiva och integrerade funktioner för dataskydd genom en enkel, webbaserad användarkonsol. Arcserve har en kundbas på 45 000 slutanvändare i mer än 150 länder och samarbetar med över 7500 distributörer, återförsäljare och tjänsteleverantörer runt om i världen. Arcserve har sitt huvudkontor i Minneapolis, Minnesota. Med kontor runt om i världen.