• no_NO
  • da_DK

15.03.03 Commaxx - ny distributör för Websense

Säkerhetsföretaget Websense har utsett Commaxx till distributör i Sverige. Företaget ser en ökad efterfrågan på sina lösningar och vill med dedikerade resurser hos Commax och en gemensam plattform kunna möta sina kunder. Distributörens arbetssätt och metod för att utbilda återförsäljare och nå ut till marknaden är något Websense letat efter.

Websense, ett av de ledande företagen inom säkerhetslösningar för att skydda organisationer mot cyberattacker och dataintrång, har valt Commaxx till distributör för sina lösningar i Sverige. Målet är att hitta nya kunder och marknader.

– Som ett led i vår tillväxtresa vill vi bredda vår säkerhetsportfölj, säger Robert Wadstein, vd på Commaxx. Genom att erbjuda leverantören dedikerade resurser kan vi vara en distributör som driver affärerna. Roligt är att vi nu också kan få med oss Websense på vår årliga seminarieturné, där vi bjuder in de som arbetar med IT inom konsult- och återförsäljarledet, till en dag fylld med intressanta seminarier. I år besöker vi Malmö, Göteborg, Jönköping, Umeå, Sundsvall och Stockholm.

Websense gör regelbundet en översyn av sina samarbeten med partners. När nu Websense modulariserat sina produkter och gör nylanseringar, bland annat av TRITON APX 8.0, passar det bra att addera Commaxx som distributör.

– Såväl stora som små företag samt offentlig sektor ser idag nya typer av riktade cyberattacker och en förändrad hotbild när det gäller IT-säkerhet, säger John Björksten, Director EMEA Channel Sales på Websense. Det gör att många har ett större behov av att se över sin befintliga säkerhetspolicy och sitt säkerhetsarbete. Många väljer att komplettera eller byta ut befintliga lösningar som inte längre ger ett effektivt skydd och som kan säkra konfidentiell information. För att möta den ökade efterfrågan på Websenses ® TRITON™-lösningar, som vi nu ser, adderar vi Commaxx som distributör på den svenska marknaden. På detta sätt ger vi återförsäljarna ytterligare ett alternativ för att möta kunderna.

Robert Wadstein, vd på Commaxx AB

För ytterligare information v v kontakta:
Robert Wadstein, vd
Commaxx AB
Tel: 0766 345 099
E-post: robert.wadstein@commaxx.se

John Björksten, Director EMEA Channel Sales
Websense
Tel: +46 76 0949290
Email: jbjorksten@websense.com

Om Commaxx

Commaxx erbjuder tekniska lösningar som möjliggör en ökad konkurrensförmåga och lönsamhet. Lösningarna levereras av ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare med hög kompetens. Företaget har en unik expertis rörande lösningar för virtualisering, säkerhet samt administration av infrastruktur, och är distributör för starka varumärken som Citrix, Dell Wyse, Kaspersky, SafeNet och AppSense. Commax-koncernen etablerades 1992, och har varit distributör för Citrix sedan 1996 och har vunnit en mängd prestigefyllda utmärkelser för sitt arbete som distributör. Företaget drog igång sin verksamhet i Sverige och Danmark 2010. För mer information se www.commaxx.se.

About Websense, Inc.

Websense, Inc. is a global leader in protecting organizations from the latest cyber attacks and data theft. Websense TRITON comprehensive security solutions unify web security, email security, mobile security and data loss prevention (DLP) at the lowest total cost of ownership. More than 11,000 enterprises rely on Websense TRITON security intelligence to stop advanced persistent threats, targeted attacks and evolving malware. Websense prevents data breaches, intellectual property theft and enforces security compliance and best practices. A global network of channel partners distributes scalable, unified appliance- and cloud-based Websense TRITON solutions.

För mer information v v besök www.websense.com

Följ Websense på Twitter: www.twitter.com/websense

Gå med I diskussionen på Facebook: www.facebook.com/websense