• no_NO
  • da_DK

16.04.16 Buypass og Commaxx inngår distribusjonsavtale

Nordisk pressrelease: Buypass inngår en distribusjonsavtale med Commaxx, som innebærer at Commaxx blir distributør av Buypass Code, en 2-faktor autentiseringsløsning basert på bruk av mobil. Målet er økt distribusjon i Norge og resten av Skandinavia.

Distributøravtalen gir Commaxx rett til distribusjon av Buypass Code. Commaxx har faglig tyngde og et etablert forhandlernettverk i Norge, Sverige og Danmark. Som distributør for flere ledende produsenter som Microsoft, Dell og Citrix vil de med Buypass Code få et komplementerende produkt i sin portefølje.

– Vi har valgt Commaxx som distributør av Buypass Code, og ser det som en god modell for å drive effektivt salg og markedsføring av løsningen nasjonalt og internasjonalt. Commaxx har et veletablert nordisk forhandlernettverk, høy relevant fagkompetanse, og en eksisterende produktportefølje som passer svært godt til våre løsninger og ambisjoner, sier Gunnar Lindstøl, Adm. Dir. i Buypass.
– Vi er glade for å ha blitt valgt som distributør for Buypass, som har et solid renommé i markedet og som er kjent for sikre og innovative løsninger innenfor ID- og betaling. Buypass har allerede mange store kunder i Norge, og sammen skal vi videreutvikle markedet og bygge opp partnerkanalen. Det er spennende at Buypass har nordiske ambisjoner og vi ser fram til et godt samarbeid, også med våre kontorer i Sverige og Danmark, sier Geir-Rune Dyrseth, administrerende direktør i Commaxx.

Buypass er en ledende leverandør av brukervennlige og sikre løsninger for elektronisk identifikasjon, elektronisk signatur og betaling. Selskapet har i dag over 2,2 millioner kunder i Norge og omsetter for omlag 200 MNOK i året. Buypass ID- og e-signaturløsninger er svært sentrale for digitaliseringen i offentlig sektor, hvor det eksempelvis i helsesektoren sikres og signeres millioner av meldinger med Buypass ID-løsninger hvert år. Buypass er den eneste norske godkjente utsteder av SSL-sertifikater, og er med dette en totalleverandør av sikker identifikasjon i den elektroniske verdikjeden. For å ligge i forkant av krav fra både marked og myndigheter har Buypass sikret tredjeparts dokumentering og sertifisering på høyeste nivå for sine produkter og tjenester, og er sertifisert ihht ID virksomhetsstandarden ETSI TS 102 042. Selskapet er også sertifisert etter kvalitetsstandarden ISO 9001, ISO/IEC 27001 (standard for informasjonssikkerhet), og PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) godkjent. Buypass AS eies i fellesskap av EVRY AS og Norsk Tipping AS.

Commaxx er en verdiøkende distributør som tilbyr produkter, løsninger og tjenester fra ledende produsenter som Microsoft, Citrix, Dell|Wyse, Veeam, SafeNet, RES Software, Watchguard, og flere.
Vi tilbyr våre partnere de beste løsningene og den beste kompetansen rundt applikasjonsleveranse, mobilitet, virtualisering, og administrasjon av sentraliserte og skybaserte infrastrukturløsninger. Commaxx samarbeider med Global Knowledge som sikrer våre leverandører og partnere forøvrig det beste alternativet i markedet på kursleveranse. Selskapet har kontor i Oslo, København, Gøteborg og Stockholm. Les mer på www.commaxx.no

For mer informasjon, kontakt:

Geir-Rune Dyrseth, administrerende direktør, Commaxx
Telefon: 99291826  E-post: grdy@commax.no