Commaxx har tecknat nordiskt distributionsavtal med LogMeIn

LogMeIn är ett av världens största SaaS-företag inom samarbets-, säkerhets- och fjärrsupportlösningar. De har nu beslutat sig för att enbart sälja via kanalen

Enligt avtalet har Commaxx rättighet att distribuera LogMeIns lösningar i hela Norden. Arbetet inleds nu med att bygga upp en bas av återförsäljare.

Commaxx, den ledande värdeadderande distributören i Norden inom kundlösningar, virtualisering, moln- och säkerhetslösningar, kompletterar nu sin portfölj med samarbetslösningar. Företaget har som första och enda företag skrivit ett distributionsavtal med LogMeIn, en ledande leverantör av samarbetslösningar.

Commaxx Sveriges vd, Robert Wadstein är entusiastisk inför det nya samarbetet.

­­­­–Det här passar väldigt bra in i vårt erbjudande på Commaxx. Vi arbetar ju sedan tidigare med moln- och säkerhetslösningar. Nu kan vi komplettera med lösningar inom samarbete. Det får ju också sägas ligga i tiden, då distansarbete och mobilitet har blivit en självklarhet. Det ska bli roligt att få bygga upp ett högkvalitativt nät av återförsäljare för LogMeIns räkning.

LogMeIn erbjuder lösningar inom Identity and Access Management, Unified Communications och Collaboration, Remote Access och Support. Inom alla dessa områden erbjuder de lösningar som effektiviserar distansarbete och åtkomsthantering för företag och organisationer. Företaget har sedan tidigare kunder över hela Europa inklusive Norden men har nyligen beslutat sig för att gå från direktförsäljning till försäljning via kanalen. Avtalet med Commaxx är ett viktigt led i detta arbete.

Commax har en lång erfarenhet av att samarbeta med SaaS-företag, som är en del av vårt DNA, säger Liselott Maidment, Channel Partner Manager, på LogMeIn. Vi är mycket nöjda och stolta över vårt samarbete med Commaxx eftersom de kommer att ge oss de bästa resurserna för att utöka vår räckvidd på den nordiska marknaden och de ger LogMeIn viktig affärs- och strategisk insikt för fortsatt framgång eftersom båda affärerna vill bygga sin kundbas.

Om LogMeIn

LogMeIns produkter frigör den moderna arbetskraftens potential genom att göra det möjligt för miljontals människor och företag över hela världen att göra sitt bästa på ett enkelt och säkert sätt - på vilken enhet som helst, var som helst och när som helst. LogMeIn är en pionjär inom distansarbete och en drivkraft bakom dagens situation där vi kan arbete var vi vill, och har blivit ett av världens största SaaS-företag med tiotals miljoner aktiva användare, mer än 3 500 globala medarbetare, över 1,3 miljarder dollar i årlig omsättning och cirka 2 miljoner kunder världen över som använder LogMeIns lösningar som en viktig del i deras dagliga liv. Företaget har sitt huvudkontor i Boston, Massachusetts med ytterligare platser i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Asien och Australien. För mer information se: https://www.logmein.com/